söndag 11 oktober 2009

igår

Jag och Petra går in på max, beställer mat och pga brist av platser slår vi oss ned vid ett bord för fyra, med en kvarlämnad bricka och diverse skräp. Bordet är så pass stort att vi inte behöver sitta i skiten iaf...trodde vi...

Efter ett par pommes och ett par klunkar dricka kommer en man i 25 års åldern fram till vårt bord och säger

- Jag ställer min bricka här.

En till bricka med skräp. Vi förstod inte vad som hände. Skojade han. Vi kollar frågande på varandra, sedan på honom, sedan på varandra igen. Det var inte direkt "Ursäkta, kan jag ställa min bricka här". Det var verkligen, JAG STÄLLER MIN BRICKA HÄR. Han ställde ned brickan på vårt bord, vände och gick tillbaka till sitt eget. Nu satt vi bokstavligen talat i skiten. Totalförvånade.

Alla på stället var nog glad att de inte var hans flickvän, som var totalt röd i face-et...

Inga kommentarer: