söndag 11 oktober 2009

Söndagkväll

Jag har varit otroligt effektiv idag. Jag har skickat in religionen, samhälls, är nästan klar med hantverksorienteringen.

Eller, vänta, effektiv har jag varit. Samtidigt har jag beslutat mig för att endast göra det som måstes, mer orkar jag inte. Jag kommer garanterat inte gå ut med de betyg jag önskar, jag kommer garanterat ha ångest över det om ett par år. När jag kollar på mina slutbetygen. Men just nu finns ångesten inte där. När den kommer, så vet jag varför jag gjorde mitt val. Allt kan inte kretsa till studierna, jag orkar inte längre göra allt med perfektion. Den finns inte kvar längre. Den finns, men jag har varken ork, tid eller lust till det.

Nu ska jag försöka organisera lite i min dator, önskar att jag hade en datormus. Men det har jag inte. Får nog lov att köpa en. Efter det så ska jag göra klart hantverksorienteringen för att kunna bocka av ännu en sak på min plugglista. Ledig imorgon. Ska jobba precis lika effektivt som idag, blir jag klar promenerar jag nog in en sväng till stan, och salongen för att heja.

kollade flyg hem idag, pirrade i magen av tanken på att återse dig, jag älskar, saknar och längtar

Inga kommentarer: