lördag 17 januari 2009

Sjukhusuppdatering

Gårdagen innebar operation, har inte varit pigg på att skriva sedan dess, så kommer med en uppdatering nu.

Min älskade hann hit drygt tio min innan jag rullades in i operationssalen, vilket jag är evigt tacksam för. Hann få mig en puss och ett jag älskar dig, innan jag sövdes ner. Har blivit opererad förr. dock när jag var liten, var inte alls som jag kom ihåg att det var. Märkte inte när jag blev sömning, somnade direkt.

Halv fyra var operationen f'ärdig, jag rulldes in på uppvaket. Att vakna, var hemskt, slet inte alls av mig syrgasmasken som jag trodde att jag skulle göra, har minnen av det sen jag var liten. Jag minns hur läkarna sa mitt namn, medan jag vaknade till, fick knappt fram ett ord, torr i mun och hals. Hade iaf sagt att jag drömt om Jeffery, vilket var roligt. Hur som helst drygt en halvtimme efter att jag kommit till uppvaket, såg jag klart igen, hörde normalt, var i fulla sinnen. Då hände nåt så otroligt hemskt, har aldrig haft så ont i mitt liv. Mådde nå in i helvete illa, satte mig upp i sängen, två gånger och spydde, endast galla. Det gjorde så ont, så jävla ont, sprutade tårar. Fick mig smärtlindrande och somnade om.

Fick ligga där i fyra jävla timmar innan dom rullade upp mig till mitt rum igen. Jag hade legat där själv i fyra timmar, med en gubbe som ständigt ojade sig på vänster sida. De hade tydligen frågat mig, då jag var halvt nedsövd om jag ville att pappa skulle komma ner, jag hade sagt nej men hade inge minne av det. Dom borde väl förstå bättre än att fråga en sådana frågor när man knappt är vid medvetande. Klart man vill ha någon bredvid sig när man är nyopererad och har ont så man hellre skulle dö än att vara vid medvetande. Helst av allt skulle jag vilja att min älskade var den första jag såg när jag slog upp ögonen, så blev det inte eftersom jag inte är myndig. Den enda jag fick se när jag vaknade, var en sjuksköterska....

Frågade om blindtarmen, den var kvar, den är kvar. Dom hittade orsaken till det onda, en cysta på ena äggstocken, helt ofarlig, men nu är den borttagen. Tydligen är det lätt att blanda ihop vaginala fel lr vad man ska kalla det, med blindtarms problem hos kvinnor.

Mår så fruktansvärt dåligt, ärligt talat när smärtstillandet inte hjälper, skulle jag hellre vara död, då hade jag inte haft så förbannat ont iaf. Natten till idag var outlidlig, kunde inte kissa, eftersom jag spyr så fort jag rör på mig, så istället fick jag ligga i sängen och kissa i en potta, rätt behagligt faktiskt. Det är svårt att få uppmärksamhet på detta bygge. Fick två panodil i morse, som att det skulle hjälpa, var tvungen att gråta och skrika för att få morfin, dock inga problem, så ont gör det, kan knappt andas.

Blir förmodligen att åka hem ikväll, dock är det mer bekvämt på ett sjukhus, får hjälp med allt. Stark jävla smärtstillande ska då jag har innan jag åker härifrån. Nu väntat jag på att min älskade ska komma hit, han är den enda som kan göra mig glad i detta elände....

Min syster ska opereras på tisdag, så det lär bli många sjukhusvisiter här framöver. Ska sova, lr försöka iaf. Måste nog ta mig till toaletten också, blir förbannat kissnödig av dropp, tror jag fått fem liter nu. Jag gruvar mig, vet att jag kommer spy. Får inte kissa i potta längre, måste lära mig. Döda mig snälla!

Therese

Inga kommentarer: