fredag 16 januari 2009

Sjukhus uppdatering

Här kommer en sjukhus uppdatering. Gårdagen var hemsk, en massa undersökningar, prover, och framförallt smärta. Blev lite piggare när min älskade och hans vapendragare gjorde ett besök här. Känner någon annan för att besöka mig, ligger jag i rum 17 på barnavdelningen. Jag antar det är svårt att se någon man älskar, svårt sjuk, märkte att my love var lite nervös? Ingen fara, jag kommer inte att dö, även om det kan se ut så. Fick smärtstillande i dropp, som inte hjälpte det minsta. Efter ännu ett par undersökningar, var jag helt utmattad. Smärtan kom och gick, men blev allt värre. Till slut fick jag en dos morfin, tog inte bort smärtan men gjorde mig riktigt avslappnad. Skönt ska jag säga er. Smärtan blev ännu värre, så fick två och en halv spruta till. Svävade på moln, flurig är det minsta man kan säga. Somnade gott efter det. Vaknade halv två, mitt i natten, höll på att dö. Inget mer smärtstillande för min del, pga fler läkarundersökningar.

En kirurg var nyss in hit, blir operation efter lunch. Kommer få fula ärr, vilket jag inte ser fram emot, men vad som helst för att slippa denna äckliga smärta. Det enda jag är orolig över är hur fruktansvärt ont det kommer göra efteråt. Min kärlek får lov att ta hand om mig, han kommer även hit senare, det ser jag fram emot.

Fick nyss en morfinspruta, ska försöka sova, har inte fått äta eller dricka på ett dygn, men morfinet tar bort all hunger. Lägger in en bild på mina framtida ärr, är den aning deprimerad över det.

Therese

Inga kommentarer: