fredag 23 januari 2009

Ringcermoni och sprudlande kärlek

Nu är jag inne i en lycklig-lycklig-extremtlycklig-period. Allt känna frid och fröjd, humöret är ständigt på topp, eller för det mesta i alla fall. Skolan går bra, känns inte alls så tungt, det flyter på. Pengar sparas och resor planeras. Framförallt orsaken till min lycka är kärleken. Jag är kär, sjukt kär. Ojoj, jag vet att du läser detta cashboy så här skänker jag dig en kärleksförklaring.

Du slutar aldrig förvåna mig, du överraskar mig ständigt. Jag har aldrig träffat någon som har så stort inflytande på mig, som du haft och fortfarande har, detta menar jag på det mest positiva sätt. Hur som helst, now and again så gör du något så otroligt fint, så...jag saknar ord. Saker som kan få mig le i timmar, allt från ett vackert ord till en snöboll kastad i sovrumsfönstret mitt i natten och en citerad scen från Shakespears Romeo och Julia på bron till en ringcermoni i ditt sovrum. Helt oplanerat, direkt från hjärtat. Sådana gester som får mig att bli kär på nytt, eller rättare sagt som gör kärleken ännu starkare.

Så boys and girls, här ska ni få höra om det som igår fick mitt hjärta att gråta glädjetårar. Hela dagen hade bestått av virkning, pussar, fransklippning osv. Tro inte att du kan ta all ära för halsduken, I`m the maker of it and you, the Inventor. Tog bussen till honom. Han hade gjort ett tappert försök till en halsduk, blev väl ca 7 cm bred och 2 cm lång. Plötsligt tar han den och knyter kring mitt finger. En ring! Själv tar jag då garnystanet och virkar en ring till honom. Trär den på hans finger, vi tittar varandra i ögonen och pussas. Haha, otroligt sött. Omöjligt att förstå när ni inte var där, jag blev knäsvag. Jag vet varför jag föll för mannen, I`m so happy I wanna climb a mountain and scream out his name. Jag är jätte kär.





Har varit glad hela dagen, känns underbart. Kvällen blir lugn, om inget oplanerat inträffar. Ska eventuellet göra bort lite plugg. Intar staden med Petra imorgon. Borde även städa mitt rum, men jag ids inte.

Therese

1 kommentar:

Anonym sa...

Är du seriös?
Sorgligt.