onsdag 21 januari 2009

Gammalt gift par

Plugget gick inget vidare igår. Gjorde klart ena psykologi uppgiften, one to go. Candide är fortfarande inte utläst, men på god väg. Hur som helst, traskade jag iväg till Lerbäcken och tog sista bussen till min man. Kändes som om jag inte träffat honom på evighter, sov som en prinsessa. Och det kanske även är dags för mig att erkänna att han har skönare säng än mig....

Sen måste jag berätta något bedårande, sjukt. Hur som helst, jag skulle som sagt läsa Candide, så låg och gjorde det. Så plockar han fram en bok, och lägger sig och läser bredvid mig. Jag blev mäkta förvånad, visst inte att han läste, han fortsätter förvåna mig, vilket är underbart. Hur som helst, så ligger vi båda där, var sin sida av sängen och läser....den enda som fattades var två par glasögon att ha mitt på näsan. Ett gammalt gift par fanns i tanken. Sjukt, men sött. Kanske är det såhär om 30-40 år, vem vet.

Ledig dag idag, kom hem för drygt 20 minuter sen. Har ätit frukost, tandläkaren kl 10. Enda orsaken till varför jag är vaken. Ska göra mig klar, läsa Candide, åka till tandläkaren och eventuellt hälsa på Farfar efter det, har inte träffat honom sedan jul.

Just nu står jag i valet och kvalet, vad det gäller att besöka staden eller ej. Vet att det är superrea, samtidigt borde jag spara varenda öre jag äger och får i ägo. Vore dumt att inte åka dit, kan fynda som tusan. Men samtidigt, åker jag dit, är pengarna slut på en kvart. Får se hur jag gör, får väl införa någon slags regel. Endast fem min på varja affär. Då borde det funka?

Therese

Inga kommentarer: