onsdag 21 januari 2009

Praktik

Praktik idag, Lilla Salongen bakom Smedjan, boka in er hos mig va? Är där varje Onsdag. Känns sorgligt att det endast är en dag i veckan, börjar trots att det endast idag var min andra gång där, känna mig hemma. Hur som helst har det varit en riktigt lugn dag, och då menar jag extremt. Ingen kund för min del idag, knappt några telefonsamtal heller. Sålde produkter för ett par hundra, känns roligt, synd bara att det inte är jag som får provisionen. Har gått lite tungt, jobbigt för magen att gå, stå och böja sig. Kände att jag inte hade orken att promenera enda till skolan, inhandlade min lunch på Ica, 50 kr och det smakade bajs, nej...inte bokstavligen talat, men var mycket dåligt.

Lugnt även efter lunch. Dagens roligaste måste dock ha varit när en man rusade in i salongen, halvskrek att han var tvungen att låna en toalett, innan det var för sent, han var även villig att betala för besöket. Han verkade lite mysko. Underliga ljud kom från toaletten, jag besökte den inte efter det.

Fick sluta tidigare, vilket var otroligt skönt. Snart ska jag läsa det sista ur Candide, sedan göra bort Psykologin, eller iaf börja....om jag orkar. Hur som helst känner jag mig mycket piggare idag, är på riktigt träningshumör, funderar på att åkte in till Nautilus imorgon och promenera på bandet, är nog allt min kropp klarar för tillfället, eller simma...men har, om jag inte tidigare nämt det, tappat bort mina bikinitrosor, spårlöst försvunna. Nu får jag mixa guld silver, med skrikgrönt, de känns inte vidare roligt. Provsprang lite för mig själv, det gick inte bra ska jag säga, tror mina inälvor är lösa lr nåt. Back to the book.

Therese

Inga kommentarer: