tisdag 13 januari 2009

Läkarbesök

Skrev om en möjlig blåskatarr tidigare? Kom nyss från läkaren, så sjukt puckade dom kan vara. Fick träffa flera stycken tror ni någon hittar felet, nej. Inga vita blodkroppar i urinen, vilket betyder att det inte är varken urinvägsinfektion eller blåskatarr. Fick även ta ett infektionsprov, var inte fullt som det skulle, men en liten skillnad syntes. Hur som helst, valde läkaren att kalla det urinvägsinfektion, trots att det verkligen inte borde vara det. Hon skrev ut en penicillinkur på 7 dagar. Personligen känner jag att jag inte vill äta penicillin för något som inte existerar. Så jag väntrar med att hämta ut den, visar det sig att det verkligen är urinvägsinfektion, då kan jag tänka mig börja knapra de pillrena.

Min man å andra sidan är övertygad om att det är blindtarmen. Även läkaren kollade om det skulle kunna vara fallet. Hon bedömde dock att jag hade för lite ont för att det skulle kunna vara det. Alla symptom stämmer mer eller mindre in på mig, men så brukar det väl vara, ni vet hör man att någon har hårlöss, så kliar det direkt i skalleknoppen. Nu har jag valt att vänta och se, blir det värre så blir det ännu ett besök till farbror doktor ikväll.

Ni måste hålla med mig om följande: Man skriver inte ut penicillin i onödan, trots att det inte är skadligt. De ska endast skrivas ut om man har fastställt en diagnos.

Slutligen har jag en fråga till er läsare, någon av er som haft blindtarmsinflammation? I så fall, kände ni er kissnödiga heltiden, irriterade det urinblåsan?

Therese

Inga kommentarer: