tisdag 13 januari 2009

Ajajaj

Smärtan ökar för varje sekund, i detta laget hoppas jag det har något med urinet att göra, så tabletterna hjälper! Kan meddela att jag inte börjat käka dom än, svider inte när jag kissar, vilket det alltid brukar göra, är skeptisk när hon sa att inga vita blodkroppar fanns. Jag får hålla ut ett tag till, blir det outhärdligt föredrar jag hellre ett till läkarbesök än att knapra piller i onödan, har ätit så pass många penicillin kurer i mitt liv att jag börjar tro möjligheten finns till att bli resistent. Kanske lite långsökt, men man ska inte käka piller i onödan.

Kan även passa på att berätta att på grund av att jag under förmiddagen träffat tre okunniga läkare har jag missat Loreals produktinformation kurs på frisör. Jag är arg, riktigt arg, det var inte värt. Just nu, precis just nu, sekunden då jag skriver detta, har jag ont i hela förbannade magen, känns som om jag ska spy.

Praktik i morgon, ska dit hur som, spelar ingen roll om jag har ont så jag vill gråta. Dit ska jag, är itne det minsta nervös. Nu ska jag ta för mig ordentligt, ha fram fötterna och visa vad jag kan, känns riktigt roligt faktiskt.

Jag har haft "a fair share", av urinvägsinfektioner av alla typer, tror det var precis 5 urinvägsinfektioner samt 2 blåskatarrer i loppet av tre månader kanske. Allt detta var för kanske två år sedan. Hur som helst, börjar bli orolig, känns inte som det sitter i urinvägarna. Men hoppas verkligen på det, men det är lätt att börja spekulera själv när man vet att en läkare inte ens kan ställa rätt diagnos. Vem vet, imorgon när jag vaknar kanske allt det onda är borta.

Hur som helst, det som stör mig allra mest är faktumet att jag missade produktkursen, slösade tid på läkare som inget vet. Men samtidigt vill man ta det säkra för det osäkra, eller hur?

Nu ska jag ta mig i kragen, borsta tänder osv. Sedan blir det sängen, hoppas på bättre tider.

Therese

Inga kommentarer: