måndag 12 januari 2009

Ensamhet gör mig tokig

Att spendera tid ensam, nång gång ibland kan vara riktigt härligt, men inte i det långa loppet. Att inte ha någon vid min sida, att inte ha någon att prata med gör mig helt tokig, ensamheten gör mig galen. Jag blir rastlös, jag börjar även fundera och filosofera kring det mest bisarra saker. Jag är inte född till ensamvarg. Ofta när jag inte har möjlighet att prata med någon, då skriver jag, oftast blir det blogg. På något vis är det ungefär som att prata, man får iaf sagt, eller i detta fall skrivet det man vill ha förmedlat.

Jag tror vem som helst skulle kunna bli galen om dom ständigt var ensamma. Ärligt talat är vi människor inte gjorda för att vara ensama, vi är ett flockdjur. Det är vetenskapligt bevisat att vi behöver kontakt med andra människor för att må bra. Känner att jag behöver prata av mig med någon, men med vem?

Therese

Inga kommentarer: