måndag 19 januari 2009

Life

Sitter och funderar. Såg en film här om dagen, vetetusan vad den hette. Hur som helst, handlade den om en tjej, som lämnade sitt vanliga liv och satte sig på tåget mot Venedig, helt oplanerat. Åkte sedan vidare mot Berlin, osv.

Jag är en riktig drömmare, det är jag. Så nu har jag en teori, plan, eller vad tusan man nu ska kalla det. Hur som helst, jag skulle kunna tänka mig att jobba som ett svin, leva på lågbudget, äta nudlar eller vad som helst, i ett par år, eller månader. Tills man hade nog med pengar. Sedan sälja allt man äger, packa en väska och sätta sig på första tåget söderut, se vad som händer, ser vart vinden tar en. Så sjukt underbart, vore ju som om man startade ett helt nytt liv, vart annat år eller liknande. Sedan när pengarna börjar ta slut, åker man hem till lilla Sverige igen och börjar om.

När man sedan börjar bilda familj, kanske det är dags att skaffa sig ett mer stabilt hem. Men så underbart. Att kunna lämna sitt nuvarande liv och påbörja ett nytt, bara sådär. Hade planerat att resa denna sommar, men får se, kanske blir att jobba ihop en massa pengar, och sedan fly landet när nästa vinter kommer. Man lever långt och länge på drömmar, det är ett som är säkert.

Therese

Inga kommentarer: