tisdag 27 januari 2009

Frisör

Glömde berätta, Mió och Sebastian från Sax och Maskin kom förbi frisör igår. Mió klippte Malin, som blev skitsnygg, dagen då jag kan använda mig av hans teknik, den dagen ska jag skina som solen. Sebastian gjorde en förtjusande svinrygg på Tove, riktigt kul att se han arbeta, fick dock inte den bästa platsen för att skåda hans verk.

Kundmottagning idag, var inställd på att inte ha någon kund. Men dom droppade in eftersom. Riktigt kul, hade först en herrklippning, gick mycket bra, börjar bli säkrare på att klippa vid öronen nu, går riktigt bra. Raggade även upp honom till att träna klassisk herr, ni som vet, ni vet. Blir om en sådär 6 veckor. Efter honom var det dags för klipp och toning. På en mycket intressant sjuksköterska, med 6 barn, var av en liten bejbis, Frida på 1 år, även hon var med. Hon lekte dock kanske lite för mycket med mina kammar och klämmor, men vem kan motstå en sådan skönhet, hon får leka med mina kammar, any time.

Ibland klickar det verkligen med en kund, och då menar jag absolut inget romantisk. Sådana gånger älskar jag verkligen frisöryrket.

Tur att jag har Kajsa ibland, vore det inte för henne, hade jag gått till bilden idag. Så där sparades en massa tid, och en hel del väntande. Tack Kajsis.

Har åkt fram och tillbaka som en jojjo idag, känns det som. Efter skolan åkte jag till ok för att inhandla något ätbart, sedan promenerade jag till Dahls, inhandlade hårfärg, färgskål, plasthandskar till mig, på torsdag smäller det, hejdå håret. Handlade även färg till Kajsa. Efter Dahls promenerade jag till Farfar, han var inte hemma, fick gå till systers skola och hämta nyckel, sedan till Farfar igen. Åt mat, såg tv, växlade ett par ord med honom. Sedan buss in till stan för att träna. Blev 40 min på springbandet och en kvart på cykel. Sedan promenera från Nautilus, till Smedjan, bussen hem, gå från bussen hem.

Har nyss ätit, ska göra bort plugget. Nu SKA jag göra bort det! Ingen praktik imorgon, 3:orna har Frisyrvisning så blir att agera assistent åt dom. Hoppas dagen inte blir så lång. Träning även imorgon, måste verkligen komma igång nu. Måste vara i form till maj.

Therese

Inga kommentarer: