lördag 6 november 2010

Ben, ben, stackars sjuka lilla/stora Ben.

Jag har fiskfobi, tycker inte om när de sprattlar. Kan ej plocka av dem från kroken om jag fiskar, för att de rör på sig.Kan inte plocka upp dem i håvar, för att de kan hoppa ut. Hoppar de ut och hamnar på golvet, så kan jag ej plocka upp dem med händerna. Detta har inträffat ett flertal gånger under min barndom, då vi rengjort akvariet. Jag får panik.

Våra fiskar/barn, Ben och Jerry har levt i orent vatten allt för länge nu. Totalt grumligt. Jag har ej rengjort bubblan på grund av det som står skrivet ovan. Har länge haft känslan att det varit dags att rengöra. Har tjatat på Jeffery ett antal gånger. Nu ikväll så såg jag att Ben inte mådde allt för bra. Stundvis så låg han på sniskan, nere på botten, rörde inte en fena. Ringde Jeffery som befinner sig på jobbet och därför inte kan rengöra. Han bad mig, jag sa att jag inte kan, kan ej plocka upp dem i håven. Han sa att han ska rengöra så fort han kommer hem...

Ett par minuter gick, Ben såg allt sämre ut. Då kickade modersinstinkterna in. Jag kan inte vänta längre. Fyllde vatten i en hink, tog fram håven, pulsen steg...plockade först upp lilla Jerry utan problem med tanke på att han e superliten och håven jätte stor. Sedan var det dags att plocka upp sjuke superstora Ben. Vilket idag inte heller var några problem, eftersom han inte rörde en fena då han väl låg i håven. Nu hoppas jag att han repar sig, hoppashoppashoppas. Fina fisken vår.

Inga kommentarer: