fredag 6 november 2009

glutenintolerant

Efter en del googlande har jag diagnostiserat mig själv med glutenintolerans. Det är inte mycket jag kan äta, utan att få ont i magen. Har läst om olika symptom. Då jag läste att "svårt att få barn" kan vara en av dem. Var det inte lika roligt att få svar på mina magsmärtor längre.

Den senaste tiden har jag varit illamående, kräkts, haft ohyggligt ont i magen, varit svullen om magen och gått oförklarigt upp i vikt. Japp, glutenintolerant är jag.

Tjockare än vad jag är nu, tänker jag då inte bli. Så, ska ta tag i detta på måndag, så får läkarna utreda mig ordentligt. Normalt att må som jag gör, är det då inte. Tänkt så problematiská mina vardagar är.

Mer godis, vågar jag inte äta. Så fram till måndag, kör jag på en "ätaingenting" diet. Det blir bra. Men, jag vill inte ens tänka på hur många godissorter som innehåller gluten. Men tänk om, tänk om jag är glutenintolerant. Då borde jag bli enormt slimmad. Kan typ inte äta något. Det blir billigt och bra. Finns inte en chans att jag orkar handla spec-mat. Så jag hoppas nog lite på det. Jag hoppas att jag kan få svar på min viktökning.

1 kommentar:

Micke Skribent sa...

En ny sajt om moderna sjukdomar och spannmålet har öppnat.

http://gluten-celiaki.blogspot.com/2011/03/gluten-kallan-till-vara-moderna.html