lördag 19 september 2009

Tanken som räknas.

Har nyss ätit middag. Lagade mig crepes, fyllda med köttfärs, kantareller och champinjoner. Blev mycket delikat. Ska jag vara helt ärlig så var det jeffan som gjorde röran för ett par dagar sedan. Som jag sedan fryste ned. Så stekte bara på det, tillsatte extra svamp och grädde.

Hur som helst så fick jag tanken att göra lite mat även till honom. Eftersom han garanterat lär vara hungrig då han kommer hem ikväll. Så gjorde crepes även till honom. Men, där tog min lycka slut. När jag lagt upp mina två crepes på tallriken, så återstod det sedan två. Tänkte ta mig ett smakprov medan jag höll tallriken i handen. Då jag tappade allt sammans. Två crepes på golvet= endast två återstår av fyra. De har nu hamnat i min mage.

Men, det är ju tanken som räknas.

Inga kommentarer: