torsdag 12 mars 2009

Musik

Jag älskar musik det gör jag. Är dock inte den typen som lyssnar på det konstant. Jag har mina perioder. Musik kan ta mig till platser jag aldrig tidigare besökt, lyssnar jag på musik, är det som om jag smälter in i låten. Jag hamnar i en värld utanför min egen. Så ibland använder jag mig av musik, för att komma bort ett tag.

Det är för mig förvånande, hur musik kan påverka en som den gör. Den kan få dig att känna känslor du aldrig trodde fanns, den kan få dig att minnas saker du var i kontakt med för mycket länge sedan.

Men framförallt är musik så vackert, den kan beskriva känslor på ett sådant sätt som jag aldrig trodde var möjligt. Den kan få det mest groteska att låta vackert. Och det kan förstärka det redan vackra ett snäpp till.

Jag gråter till musik, jag ryser till musik. När man hittar en låt, som beskriver det man känner precis just då, just nu, det är magiskt. Jag hittade en sådan låt, nyss.

Therese

Inga kommentarer: