måndag 16 februari 2009

This is not my day

Verkligen inte min dag idag. Allt bara går och är fel. Vaknade med drygt tusen nya finnar i ansiktet, min hy är verkligen inte som den borde vara idag. Nog för att den aldrig lär bli som den ska vara. Min gylf på mina svarta stuprörsjeans är trasig, så jag har gått runt med öppen gylf hela dagen. Har försökt täcka så gott som möjligt. Tänkte gå och köpa ett par nya efter skolan, men känner att jag vill spara mina pengar. Har fått ihop ett par hundralappar, vet inte vad jag ska göra med dem, definitivt något roligt. Just nu är jag sugen på en shopping spree, till Stockholm i slutet på sommaren. Tror jag lämnar landet nästa vinter istället. Men lär hinna ändra mig ett antal gånger tills dess.

Jag har även insett hur extremt långt efter jag ligger med skolarbetet. Har typ 3-4 inlämningsuppgifter att göra innan lovet v.10. Jag är extremt stressad. Sedan har jag även en sån där tjockisdag, som de flesta säkert upplevt nån gång. En daq då man bara känner sig tjock och äcklig. Jobbigt, kommer knappast hinna med träning idag. Ska försöka göra bort plugg istället.

Detta kommer bli ett negativt inlägg, välj själv om du vill läsa. Frisör idag, jag insåg att jag tappat glädjen till det som verkligen alltid varit min stora passion, nämligen uppsättningar. Brandlarmet gick på psykologin, som vanligt....så jag fick stå ute och frysa. Jag vill ha pengarpengarpengar, beöver ett jobb. Men vet inte vart jag ska börja leta.

Just nu vill jag bara äta, äta ätaätaäta. Vilket ger mig ångest, men ibland får man lov att grisa ner sig i mat. Har ett sådant extremt sötsug, men sådant är det slut med. Jag bakar, har en chokladtårta i ugnen, snart klar. Färgkurs imorgon, därav fikat. Blir att göra en till omgång så fort den kallnat. Insåg just att det är middagstid, så nu ska jag äta.

Therese

Inga kommentarer: