fredag 20 februari 2009

Lyxbulla

Min dag har till stor del bestått av håltimmar. Eller det beror väl på vad man gör dem till. Självstudier typ. Jag har mest lallat runt, läst lite i engelska boken, endast ett fåtal sidor kvar nu. Ätit mat, ätit bulla, gått mellan de olika skolorna i gymnasiebyn. Och sist men inte minst, spenderat tid with my love.

Ja men så kommer vi till bullhistorien. Både jag och Petra var sugen på något sött, halvvägs till Hälsans Hus, beslutade vi oss för att vända om, inta Gesällen och handla bulla. Kanelbullar var målet, men så klart fann vi inget sådant. Blev "lyxbullar" istället, måste säga att de inte såg speciellt delikata ut vid första anblick....det var dom inte heller. Smakade som en blanding av kanelbulla, semmelbulla och överjäst bröd. Iaf, vi högg i varsin bulla, med winerbrödsgägg på toppen. När Petra hade kommit till mitten av bullen, märkte hon att hela den var fylld med kräm. Mmmm, krämbulla tänkte vi. Jag åt och åt på min, kom närmare och närmare mitten. Ingen kräm i sikte. Vår första tanke var att de glömmt fylla min bulla. Vi bestämde oss för att bryta de resterande bullarna på mitten, en efter en, alla utan kräm. Med andra ord kan man säga att det var Petra som fick LYXBULLEN. Ni kan ju tänka er vilket bakslag det var.

Nu ska jag göra min mor glad, även mig själv. Ska städa som en tok, sortera och plocka till alla mina gejer. Var sak har sin plats.

Therese

Inga kommentarer: