måndag 23 februari 2009

Ibland jag mig själv, vilket för det mesta är positivt.

En förväntansfull Therese sitter och skriver blogg. Skola idag, frisör bland annat, tränade fönteknik. Får veta att Wella har modelluttagning till deras visning imorgon på cleo. Nyfiken som jag är, bestämmer jag mig för att gå dit, även Petra.

Blev middag på max för vår del, jeffepeffe kom även dit. Lyckades övertala även han att gå på castingen. Efter vissa omständigheter beslutade sig Petra sig för att inte delta. Jeff blev varslad till en annan visning, och jag ska bli korthårig. Självklart övertalade min kära pojkvän mig att stå i det vågade ledet, vilket betyder att man låter frisören göra precis vad dom vill. Jg som precis bestämt mig för att spara ut håret, men icket. Kommer se ut på detta sätt, eller liknande. JAg är förjävligt rädd, men även förväntansfull. Gäller att bara köra gärnet och ta risker. Håret växer ut igen, får trösta mig med det. Samtidigt får man en jävla massa inside på hur frisörerna jobbar, vilket är otroligt lärorikt. Har även raggat en plats åt min personliga fotograf.



09.00-22.00, imorgon, kommer bli tungt. Förhoppningsvis hinner jag göra bort endel skoljobb, datorn följer med. Är sjukt uppspelt. Nu ska jag ut med hunden "packa" inför morgondagen, ska ta med en massa skor och liknande. Kommer förmodligen vara vitklädd, får hoppas underkläderna inte lyser igenom.

Beatrice fyller 17 idag, så har även varit förbi henne, växlat ett par ord, fikat och haft det trevligt. Grattispuss till dig!

Petra, tankarna finns hos dig. Krya på dig<3

Therese

Inga kommentarer: