onsdag 18 februari 2009

-30 grader

Igår när jag promenerade till bussen för att spendera natten med min man(blivande), så visade termometern 22 minusgrader. I morse vaknade jag av ett sms, från min mor.

" 25 minus ute, jag hoppas du är välklädd, älskar dig. Kram."

Ville bara somna om när jag läste det, så kallt, så fruktansvärt kallt. Nu har vintern kommit till Luleå, hade hoppats på att den aldrig skulle komma. Välklädd har ajg iaf varit, täckbyxor och allt, trots att jag känner mig smått som en pensionär när jag har på mig dem, så kan jag inte vara utan. Är den 20 minus och över, då åker täckisarna på. Hur som helst när jag satt på bussen påväg mot praktiken hör jag i radion:

-30 minus i Luleå.

Ännu värre, var faktiskt så pass kallt inne på bussen att luften man andades ut omvalndlades till ånga. Då é det kallt må jag säga.

Praktik idag, har färgat en del, vilket var roligt. Dödtiden där i mellan är däremot pest. Nu ska jag ta och häva i det sista av min silvertoning i håret, har gulnat rejält igen. Sedan blir det mat, plugg och kärlek.

Therese

Inga kommentarer: