torsdag 29 januari 2009

Klipp och färg

Sov ut idag, otroligt skönt, låg i sängen till 12 tror jag. Med min kära bredvid mig, kan inte bli bättre. Var dock en aning rastlös, tror jag var pigg vid 10. Men denna sovmorgon behövdes verkligen.

När jag vaknade, var det torsdag, äntligen. Klipp och färg idag. Kom till Petra kring två, då satte vi igång. Hon klippte mig, blev riktigt fint. Sedan klippte jag henne, efter det var det färg som gällde. Blev ljusare, precis som jag ville, blev dock lite gultonat, men det ska förhoppningsvis neutraliseras med silver shampo. Petra blev mörkare, mycket fint och väldigt naturligt. Nu är jag nöjd och glad, önskar bara att mina färg effekter som jag gjorde för 1,5 år sedan kan försvinna nån gång, men det verkar inte hända, men efter några klippningar till ska dom väl vara borta. Sen kan jag ju säga att mitt hår inte verkar vilja bli vitt, det går fan inte, men jag ska inte ge upp, nån gång måste jag ju få den nyans jag vill. För det är just det som är problemet, jag får det ljust, precis det ljushetsläget som jag vill, men aldrig rätt nyans. Bajs.

Boxning på idrotten imorgon, jag kommer få världens träningsvärk. Vaknade även upp med svullna halsmandlar idag, eller rättare sagt en svullen halsmandel. Även värk i hela kroppen. Bådar inte gott.

Nu ska jag tittar igenom psykologin, som är färdig! Sedan skriva engelskan om jag orkar, har även glosor tills imorgon. Jag önskar verkligen att jag hade gillat plugg, men det gör jag verkligen inte, även om jag försöker intala mig själv det.

Jag har gått från långt hår, till kort på två månader. Det känns underbart, får se om jag ids spara ut det igen. Väljer jag att spara ut det, ska jag ha min egen hårfärg, då är det råttfärgat som gället, och det tilltalar mig inte så väldigt mycket. Här får ni en bild på den färdiga frisyren+färg.



Therese

Inga kommentarer: