måndag 12 januari 2009

Händelserik dag

Jag har mycket att berätta, idag har jag ätit blodpudding för första gången på, minst 5 år. Kändes lite mysko måste jag säga. Som om jag skulle ta mitt eget blod, göra det till pudding, och käka, inte direkt inbjudande? Hur som helst, inte mycket slank ner, så begav mig till skolfiket för att köpa mig en kyckling macka, ni tror inte kycklingen var frusen, japp. Fick ont i tänderna.

Sedan var det dags för frisörteknik, permanentrullning på tid, vilket ungefär var det enda jag ville slippa. Bara att gilla läget. Efter det var det mitt, ej så efterlängtade hål. 13.50-15.40, hojj. Gick först förbi studie och yrkesvägledaren för att snacka om mitt schema, vill slippa mina förbannade hål, måndag, fredag, med andra ord lägga in en till lektion. Ni tror inte hela hans schema system krashat, japp. Blev ingen schema ändring, men det ser ljust ut, 30 platser i kursen, 28 är tillsatta, psykologi b. Vill verkligen läsa bort så många individuella val som möjligt innan trean. Har iaf bokat ett nytt möte med Janne 13.30 på torsdag.

Efter det blev det en snabbvisit på praktikplatsen min, kommer jobba på Lilla Salongen från 09.00-18.00 varje onsdag. Blir att lägga sig tidigt varje tisdagkväll för att vara pigg. Kommer garanterat vara slut efteråt, som tur har jag torsdagen ledig då jag kan vila upp mig.

15.40, engelska b, vilket betyder Sex, Chips and rock n` Roll, fruktansvärt bra serie. Väldigt frustrerande dock.

Idag när jag satt i matsalen och åt blodpudding, huvva. Så lade jag märke till, rätt oundvikligt faktiskt. Men en skitlång kille, ni vet så dom typ tar i dörrkarmen, fick ducka för att komma under. Det måste ju vara rätt hemskt, att känna sig längre än alla andra? Man ser ju typ ner på alla.

Det sista jag tänkt förmedla till er idag är, ett par saker. Idag fick jag ett hostanfall på svenskan, trodde jag skulle dö, fick knappt luft. Jag tror att jag är påväg att få blåskatarr, sticker i kissblåsan, känns ungeför som om någon hugger i den med en kniv. Hade ett litet kärleksmöte på morgonen, riktigt mysigt, sådär titta-varandra-i-ögonen-och-le möte.

Ni ser, händelserik dag för min del.Nu ska jag göra bort lite plugg, har inget annat för mig så.

Therese

Inga kommentarer: