lördag 14 augusti 2010

farmor, crystal castles, kärlek och jobb

Har nyss lagat farmors köttfärsås, och tror att jag funnit den hemliga ingrediensen. Jag önskar att hon fanns här, så att jag kunde fråga vad som igentligen är i den. Jag önskar att hon fanns här och gav mig knepiga kommentarer om mina kläder. Jag önskar att hon fanns här, så att vi skulle kunna baka pippi bullar, och sedan slänga dem, för att de inte alls blev goda. Precis som vi gjorde förr, vid varje bakningstillfälle. Det är så mycket jag önskar, så mycket jag minns, och så mycket jag aldrig kommer att glömma. Tänk om du hade sett mig nu..


Crystal Castles spelar i Amsterdam 26 oktober, jag vill dit.


Träffar människor dagligen, mycket människor, olika människor. Många som flyttat hit för kärleken, för att vara nära den dom älskar. Har många kunder som berättar om hur viktigt kärlek är, en del har flyttat 5 mil, andra 50, vissa 100 och en del även längre än så. Alla säger samma sak, man behöver den man älskar, nära. Jag behöver min kärlek, nära. För kärlek är allt.


Har jobbat 28 dagar i sträck, håller på att dö. Nu har jag drygt 20 dagar kvar att jobba, sedan blir det lite ledighet. Förhoppningsvis.


Till sist så saknar jag mina vänner, mer än någonsin, jag saknar min mamma, min pappa, mina systrar, min lilla bäbis, saknar min farfar och min man. Jag saknar er. Jag saknar.

Inga kommentarer: