tisdag 4 maj 2010

Perfekt

Alla eftersträvar perfektion, eller, är det bara jag? Perfekta inlämningsuppgiften, perfekta klänningen, perfekta kroppen, baka den perfekta kakan, perfekta familjen, perfekta förhållandet, perfekta jobbet, perfekta hemmet, perfekta allt.

Jag tror inte att det finns längre. Eller jag bör intala mig att det inte finns. Det finns inget perfekt, inget som heter perfekt. Alltid är det någon defekt på det perfekta. Men kommer allt bli bättre om jag bara sluta sträva efter perfektion, om jag ens kan det. Jag hoppas.

Perfekt är det enda som duger, för mig. Eller var. För det finns inte längre...

Inatt har jag legat och feberfrossat, jag har knappt någon röst och huvudvärk. På grund av detta, så kan jag inte visa ett perfekt ansikte utåt. Vilket jag, om jag eftersträvade perfektion skulle vara tvungen att göra. Vilket ungefär är det enda jag kan tänka på just nu, att jag borde...

Perfekt, vilket jävla skit ord.

Inga kommentarer: