måndag 17 maj 2010

knyta kontakter

Kvällen igår var fin "Grattis på jag blev kär i dig dagen", två år tidigare inledde nämligen en då blivande frisör och blivande kock, ett förhållande. Kävllen erbjöd en promenad, glass, pussar och kramar i solskenet. Kvällen avslutades med film. Stängde ögonlocken och blundade i ca 3h. Steg upp kl 06.30, en timme senare satt jag i bilden med Therese påväg mot Skellefteå för att hålla Loreál kurs. Anlände i Luleå kl 19, med andra ord har jag avklarat en arbetsdag på 11h. Nu är jag trött, men ändå full av engergi!

Tusen saker har hänt, bra saker, underbara saker. Sjuka saker.

Har fått ett potentiellt jobberbjudande över sommaren. Kommer medverka på frisöreventet med Loréal och Toni and Guy. Har även fått plats på middagen. Efter att jag fått det bekräftat så hände något märkligt. Promenerade i stan, vid stadsparken och elite hotell, där castingen ägde rum. Ser en man och en kvinna som går emot mig, tanken slår mig direkt att de kommer från toni and guy. De kommer fram och frågar om jag skulle vara intresserad av att modella för dem. Förklarar då vem jag är, att jag är Thereses praktikant osv, att jag kommer medverka på lördag tsm med Loréal. Simon Raby frågar hur länge jag gått frisörutbildning och om jag skulle vilja assistera honom och teamet under lördagen. Samt även modella. Självklart, sagt och gjort. Känns dock aningen pinsamt att han väntar ett samtal från mig imorgon, any time, pinsamt eftersom att jag kommer måsta prata engelska. Men sjukt grymt, roligt, awesome, great, exciting osv.

osvosv

plugg nu då, imorgon avslutas två kurser!

Inga kommentarer: