torsdag 6 maj 2010

Jag accepterar det inte.

Har spenderat en heldag på Agaton. Jag älskar verkligen den salongen och tjejerna där. Jag önskar att jag börjat där tidigare. Känns som jag lärt mig mer där, än vad jag gjort under hela min frisörutbildning. Idag har jag för första gången gjort en rakpermanent, var riktigt roligt, inte alls svårt. Permanent utan rullar, kan inte bli bättre! Har även klippt en del! Ska som vanligt tillbaka dit imorgon.

Kom in ett äldre par idag, det var herren som klippte sig. Började prata med damen, vi kom in på deras förhållande:

- Började dejta vid 14 års ålder
- Tsm 49 år
- Gifta 47 år
- Första barnet vid 16,5 års ålder

Jag kunde inte annat än le. De var så otroligt söta mot varandra. Deras blickar möttes med sådan kärlek. Hon berättade att de alltid haft det bra. Han var idrottsman och borta en del, ibland flera månader i sträck. Hon ansåg att det var hemligheten bakom ett lyckat förhållande. Man behöver inte vara med varandra, varje sekund av varje dygn. Man behöver även vara ifrån varandra, för att hålla kärleken vid liv. Helt okej att inte höra av varandra på ett par dagar, en vecka. Det viktiga var att de alltid hade varandra trots det, kärleken fanns alltid där, att återvända till.

Så det ska vara!

Inga kommentarer: