fredag 26 mars 2010

wierd

Dagen började konstigt, underligt, mysko helt enkelt. Jag lyckades slå av väckarn i sömnen, inte bara en gång, utan två. Det händer aldrig. Jag har inte heller något minne av att jag slog av den, vilket jag normalt sett brukar ha.

Detta händer verkligen aldrig. Så...när jag vaknade av att Jefferys telefon larm ringde, stängde jag av den med gott samvete vilket jag sa till honom och ställde larmet på min telefon istället. Men den ringde aldrig, för att jag omedvetet slog av den. Så, jag kände mig aningen skyldig då han kom försent till jobbet. Tröstade mig dock med att det aldrig någonsin inträffat tidigare, och att jag är mänsklig, människor kan göra misstag.

Ställde då om alarmet på telefonen, så att jag skulle komma i tid till skolan. Men icket, då har jag slagit av den igen..sånt händer verkligen inte mig.

Nu i efterhand tolkar jag det som att jag ville stanna hemma med honom hela dagen. Jag ville inte att han skulle till jobbet(slog av larmet omedvetet), jag ville inte till skolan(slog av larmet omedvetet), jag ville spendera min dag med honom helt enkelt.

Nu är denna dag slut, så ska krypa ned i sängen. Imorgon ska jag upp med tuppen. Natti, natti.

Inga kommentarer: