onsdag 31 mars 2010

hår

Har pysslat med håret hela förmiddagen, hårvård på skolan. Kan berätta att jag nästan började gråta...

Blekte botten, två varv. Blev inte nog ljust första gången, botten är helt enkelt för frisk. Hur som, andra gången vi blekte, körde vi endast mitten partiet, det som var aningen guldigare. Antar att det råkade komma blekning på det redan blekta. För mitt hår gick av, massor. Hälften av håret lossnade då jag kammade det. Resten föll då jag blåste det. Ungerfär, aningen överdrivet. Men mycket gick av. Fick en kemisk klippning på köpet. Jag som var övertygad över att mitt hår aldrig skulle gå av. Så nu vet ni, ni som pysslar med blekning. Applicera aldrig blekning, på hår som redan är blekt. Finns en risk att det går av.

Min utväxt är borta nu iaf. Lade på CT 8/81 samt en CF 8/81. Blev vitt/blondt/silvrigt. Dock är mellanpartiet fortfarande aningen guldigare, det håret var för friskt helt enkelt. Vitnyansering suger alltid fast bättre på poröst/preparerat hår. Har inte riktigt vant mig vid färgen ännu, känns lite mysko. A, och just det. Underhåret är fortfarande mörkt. Eller, min naturliga färg. Inte riktigt redo att överge den än.

Morgondagen kommer bli tuff, mitt lov börjar inte riktigt än. Tvättstuga 07.00. Måste slänga in tvätten, gå förbi mamma. Köpa mjukmedel, sätta på en till omgång tvätt, sedan promenera till skolan. Har en del som måste komma ur världen, innan jag kan ta lov.

Nu ska jag plocka till lite här hemma, sedan sova...

Inga kommentarer: