fredag 4 december 2009

ett minne blott

Snart är mina lediga torsdagar och fredagar ett minne blott. Känns sorgligt, väldigt sorgligt. Framförallt jobbigt. Men fint att jag dessa dagar kommer befinna mig på Satch istället.

Idag var jag nära att avlida på engelskan. Jag känner att ännu en förkylningsvåg är påväg att dra över mig. Något mystiskt har svällt upp i min hals, en knöl, och det är varken halsmandeln eller lymfkörteln...ni kan tänka er vilken pest jag är för mina nära och kära. För, jag klagar jämt.

Hur som helst har jag sprungit på stan ett par timmar. Utnyttjade min rabatt på hm, för att sedan utnyttja min välkomstrabatt på dinsko. Kom hem med en grym tröja, finfina axlar, dock är den ett par storlekar för stor, så kommer att sy in den. En svart paljett kjol och ett par skor för 327 kr. Var lite tveksam till en början tveksam gällande skorna, hade helst av allt velat plocka bort detaljerna baktil och bandet över foten. Men nu börjar jag gilla det mer och mer. Kan vara fint att allt inte är så plaint. Silverdetaljer fungerar bra tillsammans med det mesta. BRA shoppat av mig. Nu ska jag sätta på ugnen och tillaga middag. Vitlöksbröd och pasta carbonara. Måste säga att jag blivit alldeles för van att äta själv. Jag gillar det inte...




Håller på att gå in skorna just nu, det är inte spec nice. Värker, svider, klämmer...

Inga kommentarer: