torsdag 26 november 2009

luleå magasinet




Obeskrivligt god morgon idag. Både jag och Jeffery, var klarvakna halv sju. Efter många om och men, bestämde vi oss för att stiga upp. Tog på oss kläder och skor, promenerade till Ica för att köpa dagens tidning. Vi fick även med oss nybakat bröd, och en varsin frukt. Vilket blev till en riktig mysfrukost. Massa skratt, leenden, kramar och oändligt med pussar. Underbart.

Nu har jag fullt upp med tvätt. Jag hatar att tvätta. Och imorgon har jag dendär förbannade engelskalektionen. Engelska är det ämnet som får lida detta år. En lektion på morgonen, en lektion 09.50. Det går inte. Inte nog med det har lampan i sovrummet "gått", för att kunna byta den behöver man en skruvmejsel. Vilket vi inte har. Jag ser inte längre färgen på mina kläder...nog för att det mesta är svart.

På tal om kläder så vill jag shoppa jätte mycket. Jättejätte mycket, det är så mycket jag behöver och vill ha. Men nej, ska hålla i mina pengar. Imorgon måste jag gå och fixa mig ett nytt pass. Får planera in det på något sätt.

Nu, tvätt...

Inga kommentarer: