måndag 5 oktober 2009

Tranbärsjuice

Tänkte dela med mig lite av min vishet. Sedan juli 2006 har jag haft två miljoner urinvägsinfektioner och 57 tusen blåskatarrinfektioner. Från och med augusti detta år har jag haft 5. Ni kan tänka er hur många olika penicillinkurer jag ätit. En del infektioner har fått läka ut av sig själv.

I fredags kände jag att ännu en infektion var påväg att svälja mig. Försökte få tag i min läkare för att få recept utskrivet. Men, många praktik dagar väntade mig. Och tid har inte funnits till för att besöka farbror doktor här i Stockholm. Receptet skulle jag inte få förän idag.

Fredagkväll var smärtan outhärdlig, inhandlade tranbärsjuice som sägs ta bort infektionen. Tog mig ett par glas. Sedan dess har jag druckit tre glas per dag. Och hipps-vipps, jag är helad!

Inte fan behöver man penicillin för att läka ut en urinvägs/blåskatarr infektion. Drick tranbärsjuice.

Har man problem med dessa typer av infektioner, så bör man ha det i sin dagliga diet. Får ta och börja med det då.

Inga kommentarer: