onsdag 21 oktober 2009

snart ses vi min kära

Nu börjar jag verkligen komma igång på Noir. Precis, i samma veva som jag ska lämna dem. Bajs. Har varit en fin dag idag, har fönat som en galning, fönvågor. Tummen upp för det.

Just nu är jag väldigt förvirrad, vad ska jag göra med mitt liv. Jag hatar att inte veta vad som ska hända innan det händer. Jag hatar att inte vara ett steg framför mig själv. Känner att jag kommer vara isolerad i mitt hem länge nu framöver. Körkortsplugg, mördargesällträning, annat plugg. Jag är så förvirrad. Jag vill bara göra bort allt nu, en sak i taget. Jag börjar då jag kommer hem, med körkortet.

Jag tackar mig själv för tiden jag lagt ned på samhälls och religionen. Det lönade sig. Men jag vet inte om jag kommer lyckas lika bra nästa gång. Det enda jag gjort under denna vistelse, är pluggat. Nu är jag nästintill färdig. Men då jag kommer hem, tillbaka till verkligheten, så kommer jag drunkna i plugg igen. Ni där hemma har ett lov nu, vilket jag inte kommer ha. Jag känner att jag hade behövt det.

Fan, usch fan.

Täffade en söt gubbe idag, inne på apoteket. På något vis kändes det som om jag mött honom förut. Tänk dig en helt okänd man, komma fram och berätta hurdan vacker frisyr han tycker att du har. Sedan efter ett par växlade ord om handel och ekonomi, så kallade han mig klok.

-Du är så klok, du. Ha en riktigt trevlig kväll!

Allt detta sa han med en otrolig entusiasm, med glimten i ögat och ett leende på läpparna.

När jag lämnade apoteket, så kände jag mig klok för ett par sekunder. Jag ska bli som honom då jag blir gammal. Jag älskar sådana människor. Nu ska jag tametusan ha en trevlig kväll också. Nu ska jag plugga, och därmed vara klok. Sedan ska jag se massa film, och ha det trevligt.

Inga kommentarer: