fredag 30 oktober 2009

nu har vi landat, välkommen till landvetter och GÖTEBORG!

Men så var inte fallet. Jag är hemma. Jag är hemma i Luleå, i vår lägenhet, hos oss. Nu inväntar jag dig.

Har en granne som spelar gitarr och sjunger just nu. Högt, och inte alls så tokigt. Har även en annan granne som var vänligt nog att hjälpa mig ned till tvättstugan med sin nyckel. Idag, efter att jag lyckats låsa in min, där nere. Den satt kvar, i mellandörren(man går igenom tre). Otoligt intelligent av mig.

Ska bädda rent i sängen nu. Funderar på att ta mig en lur, medan jag väntar på min man. Alla ni som såg idol idag, frieriet var bedårande, när jag ändå skriver om kärlek.

Jag tror att jag är hungrig. Men jag borde inte vara det. Tror dock jag har en lätt huvudvärk. Föresten, kändes mysko att promenera i staden idag. Här känner jag till vart enda hörn, av var enda gata. Så är inte fallet i huvudstaden.

Kanske knaprar ett piller, lägger mig i sängen och vilar, en stund. Och, plötsligt kom ångesten över allt skolarbete jag borde göra denna helg. Jag vet att jag inte kommer att göra det. Jag vet även att jag måste. Så hur ska jag få det att gå ihop. Det är totalt omöjligt att jag kommer få allt gjort tills på måndag. Det finns inte en chans. Skolan får lida ett tag, framöver.

läsa ut svenska bok+analys modell
hantverksorienteringsuppg
engelska c, genomgång till prov på måndag
engelska c, writing

Jag kommer inte att plåga mig själv till döds, för att klara skolgången galant. Det har jag redan pysslat med i 4 veckor nu. Räcker med att jag klarar den, skapligt. Just precis klarar, för ett tag framöver.

Jag behöver, och kommer att. Fokusera på annat. Nu.

Inga kommentarer: