onsdag 7 oktober 2009

22 dagar, 1h, 50 min

Tänk om jag bara kunde skriva klart den där föbannade religionen. Då hade min värld varit betydligt finare. Men det är så förbannat tråkigt.

Sitter även och försöker diagnostisera mig själv, baserat på alla mystiska problem jag har. Vilket aldrig slutar bra, jag gör det alltid, försöker diagnostisera mig själv. Till slut sitter jag och tror att jag har cancer. Hur bra för psyket är det.

Trodde att jag skulle ägna alla mina kvällar åt plugg här, jag mena. Vad ska man annars göra. Man hittar på saker, tro mig. Jag gör saker jag aldrig brukar göra hemma. De senaste timmarna har jag:

försökt sova, tog ett bad istället
filat fötterna
tagit bort nagellack
klippt tånaglarna
målat naglarna
räknat pengar
sorterat papper
kollat kläder

Istället borde jag:

skrivit religionen
gjort hantverksläxan
gjort hantverksorienterings läxan
gjort engelskaläxan
gjort svenskaläxan
mailat jenny ang samhällsprovet
pluggat körkortsteori
pluggat in sebastians produktserie

Förstår ni vilken lättnad när allt detta är bortgjort, jag kommer sväva på moln! Fan, aplort. Jag kommer aldrig förändras, jag kommer alltid göra allt i sista sekund, och det kommer alltid ge mig ångest.

Nu säger jag inte att jag ska skriva klart religionen, jag säger att jag ska försöka...

Inga kommentarer: