måndag 7 september 2009

Horor horor, i alla fönster, horor.

Den 31 agusti tog min resväska och min kärlek i handen. Sedan låste jag dörren på timmermansgatan och tog flyget till framtiden.

1 vecka, har vi spenderat i Amsterdam. En oförglömlig vecka. Veckan har varit hel-packad, fullspäckad.

Jag har lett, gråtit, blivit chockad, sett en hora i varje fönster, överallt sex shopper, gay bio/sex bio med runkbås. Det har varit live sex shows, banana shows. Strippklubbar, sex museum, hasch museum. Medan vi promenerat runt i staden så har maja-braja-flum moln förföljt oss. Vi har genom luften inhalerat de mest konstiga sakerna. Vi har sett svärmar av knark langare. Kokain har viskats här och där. Smartshops,coffe shops vart du än vrider skallen. Staden är sjuk, men facinerande. Valtifest, var något riktigt speciellt.

Vi har sett elefanter, giraffer, apor av olika slag, sjölejon, pingviner, fåglar i massor. Har sett Anne Franks hus under perioden då de gömde sig. Jag har ätit lamkött, mackor, druckit en massa vatten, ätit obegränsat antal maltesers kulor.

Vi har gått förbi knal efter kanal efter kanal. Vi har åkt spårvagn, buss, tåg. Ätit underbara glassar.

Allt.

Nu befinner jag mig i Sverige, Sthlm, Arlanda. Sitter mitt emot mannen med det absolut vackraste hår jag någonsin sett. 17.35 bär det av mot Luleå. Snart är verkligheten än en gång min vardag.

Inga kommentarer: