onsdag 26 augusti 2009

Varför vänta?

Dina ord när du just klivit in genom dörren, värmde mig. De gör de fortfarande. Jag spelar upp dem om och om igen i mitt huvud. Snart börjar det.

Dagen har bestått av väntan, och ännu mer väntan. Telefon kö, vänta på att bli uppringd, vänta på att få tid hos läkaren, vänta när jag kom till läkaren, väntan på penicillin. Mer komplicerat än vad det borde vara. Men nu är jag snart återställd, 3 dagars kur, sedan är jag tillbaka till det normala. Jävligt dyr 3 dagars kur kan jag tillägga.

När jag väl kom till skolan så var alla påväg hem, nästintill. Hann väl spendera en kvart med frisörerna. Sedan började mitt förhandlande. Jag vann, eller jag kommer att vinna.

Åkte med Juliet, Kajsa, Amanda och Carro till Dahls. Vissa hade mer beslutsångest än andra på plats. Haha. Sedan glömde vi ringa och meddela vår ankomst. Vilket vi kom på, när vi svängde in till byggnaden. Det var fint, och löste sig, så klart. Jag inhandlade följande:

Wella Blondor Cremé
Loreal Luo p 0

Då vi alla handlat färdigt så begav sig tjejerna till bilen, medan jag skulle traska hemåt. När jag tog adjö av dem, inträffade följande:

Therese - Hejdå, vi ses nästa vecka.

(mummel från de övriga, massa ja osv)

Therese - Nejfan, jag är inte här då.

(vart ska du då, osv)

Therese - Jag flyr på obestämd tid.

(massa okej, ha så kul)

Therese - Men, jag ska kila nu. Hejdå, vi syns nästa vecka!

(tankar snurrar i mitt huvud, vad sa jag nyss?)

Therese - Nejfan, jag är ju borta.

(HAHAHAHAHA)

Therese - Jag får skylla på medicinen, är inte riktigt i form.

(HAHAHAHAHA)

Nu ska jag packapackapacka, fast hade helst velat sova. Är riktigt trött. Imorgon kör jag och Petra hårvård. Ledig dag. Måste dock även förbi skolan en sväng. Och, om allt är färdigpackat så kilar jag till körskolan. Min telefon har kommit(tillbaka från reparationen), den måste jag också hämta. Sen måste jag även inhandla diverse attiraljer. Det är mycket just nu. But it`s all good. Det som inte är bra, kommer bli bäst.

Inga kommentarer: