torsdag 11 juni 2009

19+1

Dagen började med körlektion vilket gick bra. Sedan så promenerade jag förbi sushi bar och handlade sushi till min pojkvän som blir hela 19 år idag. Sushi har han tjatat om i drygt fem veckor nu, så tyckte jag kunde vara extra snäll på hans dag.

Men nu är det så att det inte bara är hans dag. Det är även min. Eller våran. Idag har vi nämligen klarat av att leva tillsammans i ett helt år. Klara av ska jag inte säga, vårat år har varit riktigt fint.

Present fick han även av mig, a trip to Amsterdam. Eller vart han nu väljer att åka. Så snart ska vi sätta oss ned, och boka vår resa tillsammans. Imorgon tar han studenten, oj vad jag längtar till min egen. One year to go now, jag kommer gråta glädjetårar när jag står med ena foten innanför och den andra utanför skolbyggnaden och inser att fötterna aldrig behöver stå jämnsides innanför tröskeln igen.

Sedan har jag en sak att förmedla till Jeffery:

Fjärilar har jag alltid i magen, men idag, gav du dem vingar.

Inga kommentarer: