tisdag 5 maj 2009

Tjo dudes

Ville inte upp på morgonen, var tvungen att ta bussen, min cykel är paj, var paj låset gick inte att öppna, tydligen var det något fabrikatfel. Nu är det fixat, har nytt lås, så imorgon blir det cykel till praktiken.

Hur som helst, så var det kundmottagning idag. Klippte Micke, klassisk herr. Gick extremt fort, var sjukligt roligt, nästintill perfekt, efter ett par övningar till så har jag övat in ett gesäll moment. Har haft lite problem med Micke tidigare, har känt mig rätt obekväm i hans sällskap. Det värsta som finns är när man inte klickar med en kund. Men idag var klickade vi, samtalen flöt på fint. Känner att även han börjar känna sig bekväm med mig som frisör. Vilket alltid gör att dagen känns mycket bättre. Har två potentiella kandidater för klassisk herr+fönvågor till gesällen nu. Har ni(hv2fr) tur så kanske jag lånar ut den ena.

Efter det fick jag en toning inbokad, gick snabbt och effektivt. Föredrar dock klippningar har jag märkt. Vilket är det jag förhoppningsvis kommer rikta in mig på i framtiden.

Har varit riktigt glad idag, ovanligt social. KAnske är det för att bättre tider, därmed sommaren ä påväg?

Nu är det slut med bildkursen, äntligen! Alla uppgifter är gjorda, och betyget mitt är satt. från och med nu så slutar jag 12.15 på tisdagar. Jippie!

HAde tänkt gå på stan med Petra en sväng efter skolan, även lämna in min mobil på rep. Dock ringde mor min och sa att hon hämtat bilden för att hjämta upp mig. Då fick jag lite dåligt samvete så då for jag hemåt. Stoppade förbi banken och hämtade ut mitt leg, ser då tametusan inte ut vuxen ut, men vad ska man göra. Om jag hade använt hjärnan så hade jag insett att underskriften på pappret är den som hamnat på legetimationen. Ser ut som en 3-åring skrivit. Tror jag får jobba lite på min underskrift.

Nu ska jag plugga teori i ett par timmar, eller tills jag blir less. Sedan blir det svenska plugg. Så får vi se vad kvällen erbjuder. Dyker inga härliga erbjudanden upp, så blir det städning som gäller.

Tänkte avsluta detta inlägg med följande fras:

-Jag vill ha pengar!

Inga kommentarer: