tisdag 12 maj 2009

JAAAAA!Och man vet aldrig vad man hittar i skogarna kring Hersön.

Skola idag, kundmott, slingade och klippte Lotta. Gick bra, axeln tog dock en del stryk. Härligt när man får höra att dom vill komma tillbaka till en!

Slutade härligt tidigt, promenerade till kungs för att praktikomdöme till jeffan, underbar flickvän som jag är. Petra skrev två svenska arbeten, sen började en mycket underlig resa på drygt 10 min. Gick till lärkan för att lämna papprena i eva-britts fack, men fann inget fack. Sprang runt i hela lärkan, fram och tillbaka, upp och ned för att hitta det där förbannade facket. För jag visste ju att jag lämnat papper i hennes fack förr, i lärkan. Gick vidare till språklådan, fann inte heller något fack där. Går till hackspetten, och där är facket. Men hur kommer det då sig att jag vet precis hur hennes fack såg ut, inne i lärkan. Och att jag lämnat diverse inlämningsuppgifter där? Har facken flyttats?

Vi promenerade vidare till körskolan. Sedan tillbaka till statoil för att inhandla något att dricka. Där hände ju, eller hände. Jag, min hjärna fungerade inte riktigt som den skulle. Vilkeet resulterade i ett antal underliga ritualer av mig. Sjukt fult, och enormt roligt. Går dock inte att förklara. Såg ungerfär ut som jag led av någon typ av tvångssyndrom.

Tillbaka till körskolan, har avslutat första fasen nu. Känns skönt.

För att komma till mig, efter att jag hoppat av bussen så går man igenom ett litet skogsbryn. När jag går där, tyst för mig själv, ser jag små fåglar som skuttar runt i gräset. Blötsligt hör jag något, som låter betydligt större än en fågel. Tittade dit, och där simmade 3 änder runt, i en liten vattenpöl. Förvånad blev jag, och fint var det.

Kom hem, fann ett brev från vägverket. Har fått mitt körkortstillsånd! Men av någon anledning så har inte handledarbeviset kommit. Men det gör det förhoppningsvis imorgon. Då är jag igång for real.

Nu ska jag äta, sen städa, sen plugga. Praktik imorgon, jag är inte taggad, inte det minsta.

Hejsvejs

2 kommentarer:

p sa...

HAHA! "varm.. varm.. varm.." killen i kassan måste tro att du var helt väck ;)

Anonym sa...

Jag hittade inte heller evaBritts fack en gång men hon sa att hon typ blev tvungen att flytta det eller nå. Du fick ju iaf motion :D Kajsa