onsdag 1 april 2009

Snart går jag in i väggen.....

Det var så hemskt igårkväll. Hade beslutat mig för att ta en tidigt kväll men så blev det inte. HUr som helst, när jag väl låg i sängen så kunde jag inte slappna av(vilket jag inte kunnat på länge) har ingen ro, får ingen ro. Min puls var extremt hög, 100 slag i minuten. That can`t me good. Kände hur hjärtat slog och slog, stekhet var jag också. Är lika sjukt som det låter. Sen är det något annat jävligt underligt som pågår är som om jag inte ser, fast jag ser. Ibland hamnar jag i en annan värld, ibland glömmer jag bort det mest självklara sakerna.

För nån dag sen satt jag på bussen, var helt uppe i varv över hultfredsfestivalen. Fick ett telefonsamtal, skulle berätta om hultsfreds, men jag kom inte ihåg vad det hette. Kom inte ihåg att hultsfredsfestivalen hette hultsfredsfestivalen. Funderade verkligen, men det fanns inte där. Var tvungen att kolla i mobilen vad det hette för att få tillbaka minnet. Tro mig, då blev jag rädd.

Hur som helst, praktik idag. Var väldigt lugnt fram till lunchen. Lunchade med Petra, tror både hon och jag var eld och lågot över "Wella söker frisörtekniker" annonsen som vi såg. Då spårar det ut, man börjar drömma. Bara jag var lite äldre, bara vi var ett par år äldre.

Berättade om mitt jag ser-fast jag inte ser dilemma, hög puls osv. Igår sa jag till min mor, kommer falla in i en psykos snart. Av Petra fick jag höra: du kommer snart gå in i väggen. Ärligt talat så skulle det inte förvåna mig. Läser psykologi b nu, man får reda på så mycket mer än vad man egentligen vill veta om sig själv. Börjar analysera osv. Jag vet att jag lever farligt, jag vet vilka följder min livsstil kan få. NU gäller det bara att ta tag i det. Jag behöver sommarlovet, och jag behöver det nu.

Blev två klippningar idag, den ena på en gammal man. Då insåg jag följande: När man klipper kring öronen på yngre människor, med slät fin hy. Så är det inga som helst problem. Saxen glider längs med ansiktet. Men när man klipper äldre människor, framförallt med rynkor. Då fungerar det inte på samma sätt. Var rädd att jag skulle snitta upp en rynka på mannen. Skulel inte förvåna mig om det händer i framtiden.

Andra klippningen blev på en pojke, mammas ex son. Han blev riktigt stilig, mycket fin frilla. Klippte även en del med kniv. Det var mycket roligt.

Sedan jag kom hem har jag lagat mat,ätit mat, ska ut med hundarna nu sedan blir det plugg. Bajskorv, tror jag måste sova tidigt ikväll, på riktigt denna gång. Och ja, jag är precis lika psyk som jag låter, är bara en tidsfråga tills jag hamnar på dårhus.

Goodbye

Inga kommentarer: