torsdag 19 mars 2009

Monki

Idag slog Monki upp dörrarna, vilken hysteri. Folk var som galna. Jag tog mig in och ut lika snabbt. Orkade knappt kika, inga köp med andra ord. Tänker vänta tills monki hysterin dämpat sig. Tro mig, imorgon kommer varannan Luleå tjej gå iklädd monki.

Min dag har varit riktigt fin ska jag säga er, massor med pussar, mys och vårkänslor. Tomorrow I will be gone, vårat farväl vid bussen var verkligen hjärtskärande. Ögonen vattnades, ville bara stanna i dina armar, förevigt. Återvänder igen på söndag, har inte åkt än, men längtar redan hem på något vis.

Tror jag bloggade imorse? Hur som helst, klev upp med tuppen, kunde inte sova. Klarvaken, pigg och exalterad, jävligt förväntansfull. Pappa skjutsade in mig till stan strax före elva, han gav mig en liten resekassa, vilket vi bugar och bockar för. Bara för att ingen ska sno min ide nu, så säger jag inte vart jag gick, men det var iaf semesterstängt. Kändes som en käftsmäll ska jag säga er.

Strosade runt på staden ett tag medan jag inväntade Jeff. Hittade en massa fint, köpte dock inget. Är riktigt snål nu, försöker spara pengar. Vet inte riktigt vad jag sparar till, men har bestämt mig för att pengarna ska gå till något riktigt roligt! Men behöver skor, så det måste jag köpa förr eller senare.

Sedan var det monki, jeff, cool fotograf, monki once again, ica träffade karvonen, smedjan, farväl+tårar.

Kom hem, åkte till badet lämnade cv, ska tillbaka nästa vecka. Handlade, en massa god frukt samt mjölk. Mina favoritfrukter är:

Icas päron
Royal Gala, äpplen
Banan, anykind

Nu är maten jag lagat snart klar, har tillagat allt i ugn. Riktigt behändigt, så vi kan kalla det ugnsstekt, pommes, hamburgare och grönsaker.

Blir plugg, packning osv ikväll.

Tjingeling

Inga kommentarer: