onsdag 11 mars 2009

Människor i små format

Måndag: Skola, möte. Mötet tog lång tid, mycket lång tid. Fick en större inblick gällande Filippinerna. Ett land som skrivit på barnkonventionen, men efter lever den ej. Den yngsta någonsin som suttit i fängelse där var 4 år, anledningen var att han hade stulit en bröd bit. En annan pojke på 9 år, hade suttit inne i 2 år, och var inte färdig än, pga att han stulit ett hönsnät. Ni förstår ju hur det ligger till där nere.

Tisdag: Skola, kundmottagning. Sär-gymnasiet var inbjudet. Så blev att ta hand om lite mer än 20 personer, snabba puckar var det som gällde. Blev "förvarnade" att svart och rött brukar vara väldigt efterfrågat när det gäller färg. Så var det, tror knappt det finns kvar en svart färg längre. Jag färgade två grabbar, en svart och en röd. Vilket syns på mina händer. Var roligt iaf.

Efter frisör var det dags för bild och form. Min lerskalle är färdig, blev en stilig äldre man. Gjorde även en ros i lera, hade dock ingen lust, vilket speglar resultatet. Jag är lesslessless, på allt som har med skolan att göra. Förutom frisördelen, tycker det är riktigt roligt! Vill bara bli färdig, ta gesällen, klara gesällen och jobbajobbajobba.

Blev träning efter skolan, träningsvärk.

Onsdag: Praktik, som vanligt. Fanns inte mycket att göra, frågade om sommarjobb, ser inte ljust ut. Verkar som dom har det lite svårt ekonomiskt just nu, snart blir Maria uppsagd, tråkigt, mycket tråkigt.

Just tusan, hade blivit förvarnad om följande tidigare, om man nu kan säga varnad. Helt plötsligt sätter Acke, klippmaskinen i handen på mig och ber mig klippa honom. Och ni frisörflickor vet att jag inte är klippmaskin van. Men var inte direkt komplicerat, riktigt roligt faktiskt. Speciellt att fixa till snyggt i nacke och kring öronen.

Kring fem tiden var Simon och Sofia inbokade, anade att dom var syskon. Så var även fallet. Simon 5, kanske 6 år. Sofia högst två. Simon satte sig för att bli klippt medan Sofia skrek, grät och stretade emot. Blev ingen klippning för hennes del. Men lilla Simon, ni skulle sett killen. Han var så oerhört nöjd, Beckham inspirerad frilla, kort på sidan, nacke och tuppkam i mitten. Han såg ut att tappa hakan när han fick håret sprayat svart, efter önskemål. Det är verkligen helt obeskrivligt att se ett barn så lyckligt. Han bokstavligen talat dansade ut från salongen.

Är ledig imorgon, känner att det verkligen behövs, måste sova ut. Jag är trött. Jag är så fruktansvärt trött.

Eva-Britt säger - Hur är det Therese?

Therese säger - Jag är trött.

Eva- Britt säger - Jag ser det.

Klonk, så ligger Therese på bordet och sover. It happens every friday....

Therese

Inga kommentarer: