lördag 28 februari 2009

Noir Stockholm

Jag måste säga att jag blev otroligt imponerad av frisörerna på Noir STHLM. Vilka talanger, blev speciellt imponerad av unga Ida som klippte mig, 6 år som frisör och den absolut skickligaste klipptekniker jag någonsin mött.

Så fort hon såg mig, fick hon en vision. Inspirerad av hennes egna frisyr. Extremt fin blev den, även extremt kort, från ca 1 cm långt hår på ena sidan, ökar det till drygt 15. Färge är jag dock lite skeptisk till, fick behålla min isblonda, dock har jag en grå/rosa effekt infärgad. Den kommer succesivt tvättas ur, men funderar på att bleka bort den helt.

Jag förvånar verkligen mig själv, och det är så extremt roligt. För ett år sedan trodde jag aldrig att mitt hår skulle vara så pass kort som 1 cm. Känns ovant men riktigt härligt med förändring. Make up blev det också, riktigt frän, bilder kommer senare.

Jeff och Johan blev även dom fixade. Färg hoppade dom över pga tidsbrist, dålig planering kallar jag det, om jag ska vara kritisk. Sedan kommer det som förbluffade mig, på Johan tog dom ungefär bara 1 cm på längden. Stylade till det, och ansåg det var deras klippning. Vet inte riktigt om jag skulle gjort det. Knappt någon förändring alls. Jeff gick även han från mycket kort till långt, och en liten krullbit till lugg. Bilder kommer senare även på det.

Som sagt blev riktigt imponerad av frisörerna och deras kreationer. Samtidigt blev jag lite förvånad över att dom hade så dålig scen närvaro. Pratet var inte det bästa. En del var dock bättre än andra. Nu vet jag iaf att det är hårvisningar jag vill syssla med när jag blir "stor", förutom att klara av Gesällen så är det mitt mål.

Har nyss ätit middag i min ensamhet, funderar på att antingen ta mig ett varmt bad, eller sova. Just nu är jag bara så extremt förbannad....eller nej, inte förbannad. Besviken.

Therese

1 kommentar:

Anonym sa...

bild NU! :D