tisdag 10 februari 2009

Kundmottagning

Kundmottagning idag, först en herrklippning sedan färg på en äldre dam. Han blev så stilig Kjell, raggade även han som modell till gesällen, dock är det drygt ett år kvar dit. Bra att vara ute i god tid. Fint hår, fina hårfästen, inga virvlar. Det bästa av allt var att han hade självfall, naturligt vågigt hår, perfekt till fönvågningen. Han var en riktigt trevlig prick, så sa han något som verkligen värmde i hjärtat.

Vi pratade på om hans uppväxt, familj osv. Han hade bott och växt upp i Stockholm, flyttade till Luleå när han var 20 för att ta lumpen. Han är idag pensionär så detta var ett tag sen. Hur som helst, så säger han:

- Jag träffade även min fru i Luleå, blev helt fast, hon är det bästa som har hänt mig.

Jag är verkligen kär i kärleken, verkligen verkligen. Men inte konstigt när man hör saker som detta.

Sedan var det färg som gällde, lade in en effekt i luggen. Blev fint.

Efter frisör var det dags för bild, gjorde ett ansikte. En gammal rynkig gubbe av någon anledning(?)

För övrigt håller jag på att dö av trötthet, känner att jag måste sova. Blir förmodligen träning ikv. Skulle även behöva åka förbi my love för att hämta min bok, utan den blir det ingen läxa.

Therese

Inga kommentarer: