torsdag 5 februari 2009

Kallt

När jag gick från Tuna till bussen, från stan till bussen, från bussen hem så frös jag. Ordentligt. Hade inga vantar. Förfrös mina små tjocka bejbishänder, gjorde extremt ont. De är fortfarande ömma. Tappade rörelseförmågan där ett tag, fick knappt upp nyckeln ur fickan, ännu svårare var det att låsa upp dörren. Tårarna sprutade men jag lyckades tillslut. Väl inne fick jag en riktig flashback från då jag var 6 år, förfrös händerna på skolan. Minns det som igår. Hur som helst, idag skrek jag av smärta, jag grät som en stucken gris. Kändes precis som när jag var 6. Visste inte vad jag skulle ta mig till, så otroligt frustrerande.

Var nyss ut med min lillpojke, han är riktigt kavat. Brukar aldrig streta emot, vare sig det är kallt eller regnar. Men idag ville han verkligen inte, vi kom knappt utanför dörren, sedan ville han in igen. Men jag förstår honom, att vara naken i snöstorm kan inte vara någon hit.

Hur som helst längtar jag så extremt mycket till sommar och värme, därför lägger jag in följande sommarbilder. Fina minnen!
Therese

Inga kommentarer: