torsdag 19 februari 2009

hojj haj kaninpaj

Min mor kom hem för drygt en timme sedan. Hon berättade att hon blivit varslad för uppsägning. Inte för att jag tror det kommer hände. Men skulle det vara fallet, kommer vi flytta från vårat rosa Hertsö hus. Jobbigt att ens tänka tanken, har vuxit upp i detta hus, plus att mitt rum är nyrenoverat. Men samtidigt vet jag hur skönt det skulle vara för min mor att sälja detta hus. Betala av alla huslån och så vidare. Vi barn är i stor sätt fullvuxna nu, så vi flyttar ändå ut snart. Menmen, som sagt, får hoppas på det bästa. Inte roligt att vara arbetslös.

Sitter och skriver svenska nu, skrev klart i förrgår men det blev verkligen skit. Så känner att jag måste skriva om den. Inte bra att vara överambitiös, ofta sitter jag och skriver om, skriver om tills allt är perfekt. Önskar att jag bara kunde skriva rakt av, lämna in och inte tänka mer på det. Men har lärt mig att jag inte fungerar på det viset. Har även engelska glosor som skall göras tills imorgon. Blir att skriva engelska i helgen, kommer ändå befinna mig i Sunderbyn, all alone, så det spelar absolut igen roll vad jag sysselsätter mig med där, då jag inte sitter på föreläsning.

Min natt kommer bli jävligt lonely, sova själv. Klarar inte av det längre, behöver en man vid min sida, min man vid min sida.

Therese

Inga kommentarer: